61 სტატისტიკური ფაქტი საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციაზე

საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის ფაქტები

დიგმა გთავაზობს სსო/SEO-ს უახლეს სტატისტიკას, რომელიც როგორც სსო სპეციალისტმა აუცილებლად უნდა იცოდე: ორგანული ტრეფიკი, მომხმარებლის ქცევა, ინდუსტრიის ხარჯები, ადგილობრივი ძიება, Google და სხვა.

ორგანული ძიება, სავარაუდოდ, ყველაზე ღირებული მარკეტინგული არხია.

ამიტომ საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია (სსო/SEO) აუცილებელია ყველა ბრენდისა და ბიზნესისთვის, რომელიც დღეს ონლაინ მუშაობს.

შენს კომპანიას სჭირდება სსო. წერტილი.

პატარა. საშუალო. დიდი საწარმო.

სტარტაპი. Ადგილობრივი ბიზნესი. გლობალური ბრენდი.

როდესაც ხალხს საძიებო სისტემაში შენი ვებ-გვერდის შესაბამისი საძიებო სიტყვები შეყავს, შენ გინდა, რომ შენი შედეგი იყოს ის, რომელზეც დააწკაპუნებენ.

ეს ნიშნავს, რომ შენი საიტი უნდა იყოს ნაპოვნი საძიებო სისტემებში.

თუ შენი ვებ-გვერდი არ ჩანს ძიების შედეგებში იმ საკვანძო სიტყვებისთვის, რომელთათვის გინდა ნაპოვნი იყო, შეგიძლია დარწმუნებული იყო, რომ შენი ერთ-ერთი კონკურენტი მაინც, აუცილებლად ჩანს.

მიუხედავად ამისა, რაღაც სასაცილო მიზეზების გამო, მაინც მიდის სსო-ს ღირებულების გამართლებისათვის დავა – მიუხედავად იმისა, რომ სსო-ს აქვს 20+ წლიანი ისტორია ტრეფიკის მოზიდვაში, კონვერტაციებსა და შემოსავლებში.

დიგმა გთავაზობს 61 სტატისტიკურ ფაქტს, რომელიც უნდა იცოდე საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის შესახებ.

ორგანული ტრეფიკის სტატისტიკა

ვებზე აღმოჩენადი ვებსაიტების ტრეფიკის 53%, ორგანული ძიებიდან მოდის. (BrightEdge)

ორგანული დაწკაპუნების საშუალო კოეფიციენტი (CTR), რომელსაც Google-ში დესკტოპის ძიების პირველი შედეგი იღებს 32%-ს წარმოადგენს. (Advanced Web Ranking)

ორგანული დაწკაპუნების საშუალო კოეფიციენტი (CTR), რომელსაც Google-ში მობილურით ძიებისას პირველი შედეგი იღებს 26,9%-ს წარმოადგენს. (Advanced Web Ranking)

Google ამჟამად მსოფლიოს საძიებო სისტემის ბაზრის 91,9%-ს ფლობს. (Statista, 2021)

Microsoft Bing ამჟამად მსოფლიოს საძიებო სისტემის ბაზრის 2.88%-ს ფლობს. (StatCounter, 2022)

Google-ში არსებული გვერდების 90.63% არ იღებენ ორგანულ საძიებო ტრეფიკს. (Ahrefs)

8.5 – მობილური ძიების ორგანული შედეგების საშუალო რაოდენობა, რომელსაც Google პირველ გვერდზე აჩვენებს. (SearchMetrics)

8.7 – დესკტოპის ძიების ორგანული შედეგების საშუალო რაოდენობა, რომელსაც Google პირველ გვერდზე აჩვენებს. (SearchMetrics)

მრეწველობის/ბიზნესის ხარჯების სტატისტიკა

$79,27 მილიარდი – დაახლოებითი თანხა თუ რამდენი დაიხარჯა სსო-ზე შეერთებულ შტატებში ბრენდებისა და სააგენტოების მიერ 2021 წელს. (TheGuerrilla)

Google-ის ციფრული რეკლამის შემოსავალი 2021 წლის ბოლოსთვის $54.93 მილიარდ დოლარს წარმოადგენდა რაც – აშშ-ს ციფრული რეკლამის ბაზრის 29%-ის ექვივალენტია.(Oberlo)

$5000: ყოველთვიური თანხა, რომელსაც ბიზნესის უმრავლესობა ხარჯავს სსო-ზე. (Moz)

ლოკალური ძიების სტატისტიკა

მობილური ძიებებიდან დაახლოები 3დან 1 დაკავშირებულია მდებარეობასთან. (Think With Google)

3დან 2 სმარტფონის მომხმარებელი უფრო ხშირად ყიდულობს კომპანიისგან, რომლის მობილური ვებ-გვერდი ან აპლიკაცია ინფორმაციას მომხარებელთა ადგილმდებარეობას არგებს. (Think With Google)

76%: იმ ადამიანების პროცენტი, რომლებიც ეძებენ თავიანთ სმარტფონებში ახლომდებარე ბიზნესს (იქნება ეს კაფე თუ მაღაზია) და ეწვევიან მას დღის განმავლობაში. (ამ ძიების 28% იწვევს კონვერტაციას – ყიდვას, შეკვეთას და ა.შ.) (Google)

გლობალური მყიდველების დაახლოებით 45% ყიდულობს ონლაინ და შემდეგ მიდის მაღაზიაში ნაყიდი ნივთის ასაღებად. (Google/IPSOS)

90%: მომხმარებელთა პროცენტი, რომლებმაც გამოიყენეს ინტერნეტი ადგილობრივი ბიზნესის საპოვნელად გასულ წელს. (BrightLocal)

მომხმარებელთა 91%, ამბობს, რომ დადებითი მიმოხილვების წაკითხვის შემდეგ მათ გამოიყენეს ესა თუ ისე ბიზნესი და სერვისი. (BrightLocal)

82%: მომხმარებელთა პროცენტი, რომელიც კითხულობს ონლაინ მიმოხილვებს ადგილობრივი ბიზნესებისთვის. (BrightLocal)

13 წუთი და 45 წამი: დრო, რომელსაც მომხმარებელი საშუალოდ ხარჯავს მიმოხილვების კითხვაზე გადაწყვეტილების მიღებამდე. (BrightLocal)

76%: მომხმარებელთა პროცენტი, რომლებიც ენდობიან ონლაინ მიმოხილვებს ისევე, როგორც ოჯახის წევრების და მეგობრების რეკომენდაციებს. (BrightLocal)

მომხმარებლები და ძიების ქცევის სტატისტიკა

მთელ მსოფლიოში ინტერნეტის მომხმარებელთა 57,46% იყენებს მობილურ და პლანშეტ მოწყობილობს, ხოლო 42,54% იყენებს დესკტოპს. (StatCounter)

+1000%: 2019 წლიდან მოყოლებული ძიების ინტერესის ზრდის პროცენტი „რას ვუყურო“ შეკითხვებში. (Google)

65%: იმ ადამიანთა პროცენტი, რომლებიც იყენებენ ტელეფონს როდესაც რამის ყიდვა სურთ. (Google)

39%: მყიდველების პროცენტი, რომლებზეც გავლენა რელევანტურმა ძიებამ იქონია. (Google)

79%: იმ ადამიანთა პროცენტი, რომლებმაც შესაბამისი ქმედება გააკეთეს ტელეფონით შესყიდვის დაწყებამდე. (Google)

3: სიტყვების საშუალო რაოდენობა, რომელსაც ტიპური მაძიებელი იყენებს საძიებო მოთხოვნაში. (Moz)

~8%: საძიებო მოთხოვნების პროცენტი, რომელიც ფორმულირებულია როგორც შეკითხვა. (Moz)

Google-ში მომხმარებლების 18% ცვლის საძიებო ტერმინებს ბმულზე დაწკაპუნებამდე.(Moz)

21%: ძიებების პროცენტი, რომელთა შემდეგ მომხმარებელი Google-ის შედეგებში ერთზე მეტ ბმულზე აწკაპუნებს. (Moz)

Google-ში მაძიებლების 8% შედეგზე დაწკაპუნების შემდეგ ბრუნდება ძიების შედეგების გვერდზე და ირჩევს სხვა შედეგს. (Moz)

2015 წელს ადამიანები 9 დღით მეტს ანდომებდნენ ფიქრს რამის ყიდვამდე დღევანდელთან შედარებით. (Google)

ბმული მშენებლობის სტატისტიკა

75%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც სპეციალურად იყენებენ კონტენტ მარკეტინგს ბმულების გენერირებისთვის. (Aira)

1-9 ბმული: ბმულების საშუალო რაოდენობა, რომელსაც აწარმოებს კონტენტ მარკეტინგული კამპანია. (Aira)

28%: ციფრული მარკეტერების პროცენტი, რომლებმაც თქვეს, რომ შექმნეს კამპანია, რომელიც საერთოდ არ ქმნიდა ბმულებს. (Aira)

70%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც იყენებენ Ahrefs-ს, როგორც ბმულების მშენებლობის ინსტრუმენტს. (Aira)

51%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც იყენებენ SEMrush-ს, როგორც ბმულების მშენებლობის ინსტრუმენტს. (Aira)

34%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც აირჩევენ დომენის ავტორიტეტს (Domain Authority – Moz-ის საზომი ერთეული), იმ შემთხვევაში თუ მხოლოდ ერთი საზომის არჩევის უფლება ექნებათ.

38%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც თვლიან რანგს, როგორც პირველად KPI-ს (Key Performance Indicator), ბმულების შენების ეფექტურობის გასაზომად. (Aira)

53%: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებიც სტუმარ ბლოგ-პოსტს (Guest Posting) მიიჩნევენ ბმულების შენების ყველაზე ეფექტურ სტრატეგიად. (SEMrush)

63%-ზე მეტი: ციფრული მარკეტერების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლებსაც ურჩევნიათ აუთსორსი ბმულების შენებისთვის. (SEMrush)

66.31%: ვებ-გვერდების პროცენტი, რომლებსაც არ აქვთ უკანა ბმული (Backlink). (Ahrefs)

$77,80: სტუმარი ბლოგ-პოსტის გამოქვეყნების საშუალო ღირებულება. (Ahrefs)

გუგლის ძიების სტატისტიკა

~15%: ძიებების პროცენტი, რომელიც Google-ს აქამდე არასდროს უნახავს – მილიარდობით მოთხოვნიდან, რომელსაც ყოველდღიურად იღებს. (Google)

~1 მილიარდი: მოწყობილობების საერთო რაოდენობა, რომლებშიც ჩაშენებულია Google Assistant. (Google)

~2 ტრილიონი: ძიებების დაახლოებითი რაოდენობა მსოფლიოს მასშტაბით, რომელსაც Google წელიწადში უმკლავდება. (Search Engine Land)

40-60 მილიარდი: ძიებების დაახლოებითი რაოდენობა, რომელიც აშშ-ში თვის განმავლობაში Google-ის მეშვეობით ხორციელდება (Moz)

66%: გამორჩეული (ბუნებით განსხვავებული ძირითადი საძიებო ტერმინებისგან) საძიებო მოთხოვნების პროცენტი, რომელმაც გამოიწვია ერთი ან მეტი დაწკაპუნება Google-ის შედეგებზე. (ძიების 34%-ს საერთოდ არ აქვს დაწკაპუნება.) (Moz)

3.4%: გამორჩეული საძიებო მოთხოვნების პროცენტი, რომელმაც გამოიწვია Google-ის რეკლამაზე დაწკაპუნება. (Moz)

0.9%: Google.com-ის ძიების შედეგების პროცენტი, რომლის შემდეგ მომხმარებელმა Google Maps-ზე დააწკაპუნა. (Moz)

3%: Google.com-ის ძიების შედეგების პროცენტი, რომლის შემდეგ მომხმარებელმა Google-ს სურათებზე დააწკაპუნა.(Moz)

1.8%: Google.com-ის ძიების შედეგების პროცენტი, რომლის შემდეგ მომხმარებელი YouTube-ზე გადავიდა. (Moz)

11.8%: გამორჩეული საძიებო მოთხოვნების შედეგებზე დაწკაპუნებების პროცენტი, რომლის შემდეგ მომხმარებლი Google-ის საკუთრებაზე გადავიდა, მაგ. YouTube, Google Maps, Gmail, Google Books, Google Play Store მობილურზე და ა.შ. (Moz)

25%: მთელი ძიების მოცულობის პროცენტი, რომელიც ხდება ტოპ 100 მილიონი საკვანძო სიტყვის მიღმა. (Moz)

40.9%: მობილურ მოწყობილობებზე შესრულებული Google ძიებების პროცენტული მაჩვენებელი, რომლის შემდეგ მომხმარებელმა ორგანულ შედეგს დააწკაპუნა, 2% ფასიანს და 57.1%-ს კი არაფერზე დაუწკაპუნებია. (Moz)

62.2%: დესკტოპ მოწყობილობებზე შესრულებული Google ძიებების პროცენტი, რომელიც იწვევს ორგანულ დაწკაპუნებას, 2.8% ფასიანი დაწკაპუნებას და 35% დაწკაპუნების გარეშე. (Moz)

სსო vs. სხვა მარკეტინგული არხები

15%: ტრეფიკის პროცენტი, რომელიც ფასიანი ძიებიდან მოდის. (BrightEdge)

5%: ტრეფიკის პროცენტი, რომელიც ფასიანი რეკლამიდან მოდის. (BrightEdge)

15%: ტრეფიკის პროცენტი, რომელიც მოდის ყველა სხვა წყაროდან. (BrightEdge)

27%: გლობალური მოსახლეობის პროცენტი, რომელიც იყენებს ხმოვან ძიებას მობილურზე. (Google)

~20: რამდენჯერ მეტი ტრეფიკის მოზიდვის შესაძლებლობა აქვს სსო-ს, PPC-თან (Pay Per Click) შედარებით როგორც მობილურზე, ისე დესკტოპზე. (Moz)

Back to top