ლოკალური SEO არის საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის პრაქტიკა ადგილობრივი ძიების შედეგებისთვის. Google-ში ეს ნიშნავს, დაეხმარო შენს ბიზნესს ლოკალურ/რუქის პაკეტში, უფრო მაღალი რანგის მოპოვებაში და გამოაჩინო იგი დიდი მოცულობის შესაბამისი მოთხოვნების საპასუხოდ.
ადგილობრივი ძიება ნებისმიერი სსო/SEO სტრატეგიის განუყოფელი ნაწილია, რომელიც მიზნად ისახავს მომხმარებლებს კონკრეტულ რეგიონში, ქალაქში ან უბანში.
მარტივად რომ ვთქვათ, ლოკალური SEO არის ადგილი, სადაც შენ ადგილობრივი ძიების შედეგებში რანჟირებაზე ფოკუსირდები, რასაც სხვაგვარად Google’s Map Pack/Local Pack ჰქვია.
ორგანული საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია არის ის, თუ როგორ აუმჯობესებ ვებგვერდის რანგს ორგანულ ძიებაში, მას კი დიდი გავლენა აქვს შენს ლოკალურ სსო-ზე
ორგანულ ძიებაში კარგი რანჟირება დამატებითი შესაძლებლობაა შენი ადგილობრივი ბიზნესისთვის, გამოჩნდეს SERP-ში მაძიებლების წინაშე, როდესაც Google ჩათვლის, რომ მოთხოვნას აქვს ადგილობრივი განზრახვა.
მიუხედავად იმისა, რომ ადგილობირი და ორგანული SEO ურთიერთდაკავშირებულია, თითოეული მოითხოვს უნიკალურ სტრატეგიას ოპტიმიზაციის სხვადასხვა ტაქტიკით.
თავიდან მოვჰყვეთ – რა არის ადგილობრივი SEO და რატომ აქვს მნიშვნელობა ლოკალურ ძიებას?
- რა არის ლოკალური ანუ ადგილობრივი სსო/SEO?
- რატომ არის ლოკალური სსო/SEO მნიშვნელოვანი
- როგორ განსაზღვრავს Google ლოკალურ რანგს
რა არის ლოკალური ანუ ადგილობრივი სსო/SEO?
ლოკალური SEO არის საძიებო სისტემის ოპტიმიზაციის პრაქტიკა ადგილობრივი ძიების შედეგებისთვის.
Google-ში ეს ნიშნავს, დაეხმარო შენს ბიზნესს ლოკალურ/რუქის პაკეტში, უფრო მაღალი რანგის მოპოვებაში და გამოაჩინო იგი დიდი მოცულობის შესაბამისი მოთხოვნების საპასუხოდ.
Google-ის მისიაა მაძიებლებს მიაწოდოს საუკეთესო პასუხი ნებისმიერ შეკითხვაზე.
და როდესაც მისი ალგორითმები აღმოაჩენენ, რომ განზრახვა ლოკალურია – რომ შენ ეძებ რაღაცას შენს გარშემო – Map Pack-ის შედეგები აუცილებლად გამოჩნდება ძიების შედეგების პირველ გვერდზე.
ამ შედეგებს შეიძლება დაემატოს ორგანული შედეგები ბიზნესისა და სერვისების შესახებ რომლებიც შენს მახლობლადაა.
თუ შენ ძიებაში ჩაწერ ისეთ რამეს, როგორიცაა “ღია სახინკლე ახლა”, ადგილობრივი შედეგები შეიძლება გამოჩნდეს როგორც ძირითადი შედეგი ყველა ორგანულ შედეგზე მაღლა. Google მიხვდა, რომ შენ გაქვს დაუყოვნებელი, ადგილობრივი საჭიროება.
ადგილობრივი ძიების შედეგებში არსებული ინფორმაცია – ბიზნესის სახელი, მისამართი, ტელეფონის ნომერი, ვებგვერდი, ფოტოები და ვიდეოები, მომხმარებელთა მიმოხილვები, შეფასებები და სხვა – უფრო მეტად უპასუხებს ამ საჭიროებას, ვიდრე ჩვეულებრივი ლურჯი ბმული ძიების ორგანული შედეგებიდან.
Google-ის ვებმასტერების მითითებების დაცვა და შენს ვებსაიტზე მომხმარებლისთვის შესანიშნავი გამოცდილების შექმნა ზოგადად SEO-სთვის საუკეთესო პრაქტიკაა.
ეს აუცილებელია, თუ გსურს, რომ შენი ვებსაიტი მოხვდეს ორგანულ ძიების შედეგებში, სადაც Google-მა დაადგინა, რომ ლოკალური განზრახვა ჰქონდა მაძიებელს.
მაგრამ, შენ შეგიძლია გამოჩნდე Map Pack-ში ვებსაიტის გარეშეც კი, რადგან MapPack-ის შედეგები მეტწილად ინფორმირებულია შენი Google ბიზნეს პროფილით (GBP). ისინი შეიძლება შეიცავდეს ინფორმაციას, რომელიც Google-მა შეაგროვა ინტერნეტის სხვადასხვა ადგილებიდან.
Google-ს აქვს სახელმძღვანელოების ცალკე ნაკრები ადგილობრივი SEO-სთვისაც, მათ შორის ყველაზე მნიშვნელოვანი არის “შენი ბიზნესის გუგლში წარმოჩენის სახელმძღვანელო”.
ეს გაიდლაინები აუცილებელია Map Pack-ში ხილვადობის მაქსიმალურად გაზრდისათვის და შენი ბიზნეს ლისთინგის შეჩერების თავიდან ასაცილებლად.
როდესაც მუშაობ ჩვენს ლოკალურ SEO სახელმძღვანელოზე, გაითვალისწინეთ განსხვავებები ადგილობრივ ორგანულ და რუქის პაკეტს შორის.
დროდადრო, ჩვენ ვისაუბრებთ Google-ის ძიების ალგორითმებზე, ტექნიკურ SEO-ზე თქვენი ვებსაიტისთვის, თქვენი ვებგვერდების ოპტიმიზაციაზე და ა.შ. .
როდესაც კითხულობთ ადგილობრივ მიმოხილვებსა და ვარსკვლავების შეფასებებს, Google Posts-ს და თქვენი GBP-ის სხვა ელემენტებს, თქვენ სწავლობთ ლოკალური SEO-ს შესახებ, რადგან ეს ეხება ადგილობრივ შედეგებს, რომლებსაც ხედავთ Google Maps-ში.
რატომ არის ლოკალური სსო/SEO მნიშვნელოვანი
აქ მოცემულია რამდენიმე სტატისტიკა, რომელიც ადასტურებს, რამდენად მნიშვნელოვანია ადგილობრივი ძებნა ბიზნესისთვის:
- Google-ის მონაცემებით, ადამიანების 76%, რომლებიც აწარმოებენ ადგილობრივ ძიებას თავიანთ სმარტფონზე, სტუმრობენ ბიზნესს 24 საათის განმავლობაში და ამ ძიებების 28% იწვევს შენაძენს.
- ყველა ძიების 30%, რომელსაც ის ამუშავებს, დაკავშირებულია მდებარეობასთან, ასევე Google-ის მიხედვით.
- მომხმარებელთა 61%-მა თქვა ბოლო ადგილობრივი ძიების გამოკითხვაში, რომ ისინი ყოველდღიურად ეძებენ ადგილობრივად.
- ბოლო ლოკალური SEO გამოკითხვამ დაადგინა, რომ მომხმარებელთა 82% კითხულობს ონლაინ მიმოხილვებს ბიზნესისთვის ლოკალური ძიების დროს და დაახლოებით 14 წუთს ხარჯავს ამაში გადაწყვეტილების მიღებამდე.
- ადამიანების 86% ეყრდნობა Google Maps-ს ბიზნესის ადგილმდებარეობის საპოვნელად.
- Yelp ჩნდება ძიების პირველ ხუთეულში SMB ძიებების დროს 92%-ში.
- მსოფლიო მასშტაბით, მაღაზიებში მყიდველების 74%-მა, რომლებმაც განახორციელეს ძებნა მაღაზიაში ფიზიკურად მისვლამდე, თქვა, რომ ეძებდნენ ისეთ რამეებს, როგორიცაა [მათთან ახლოს მაღაზია], [მდებარეობები], [მათთან ახლოს მარაგში] და სხვა ტიპის ჰიპერლოკალური ინფორმაცია.
- ინტერნეტის მომხმარებელთა ნახევარზე მეტი მთელს მსოფლიოში იყენებს მობილურ მოწყობილობას ადგილობრივი ძიებისთვის.
- მაძიებელთა 83% იყენებს Google Search-ს ახლომდებარე ბიზნესის შესახებ მეტის გასაგებად; 55% იყენებს Google Maps-ს, 44% Apple Maps-ს, 39% მიმართავს Yahoo-ს და 31% ირჩევს bing-ს.
როგორ განსაზღვრავს Google ლოკალურ რანგს
- შესაბამისობა.
- მანძილი.
- გამორჩეულობა.
ადგილობრივი რეიტინგი სამი ძირითადი ფაქტორისგან შედგება:
„რელევანტურობა ეხება იმას, თუ რამდენად ემთხვევა ადგილობრივი ბიზნეს პროფილი იმას, რასაც ვინმე ეძებს.
დაამატეთ სრული და დეტალური ბიზნეს ინფორმაცია, რათა დაეხმაროთ Google-ს უკეთ გაიგოს თქვენი ბიზნესი და შეესაბამებოდეს თქვენი პროფილი შესაბამის ძიებებს“, – წერს Google თავის დახმარების რესურსში, თუ როგორ გააუმჯობესოთ თქვენი ადგილობრივი რეიტინგი.
Google განსაზღვრავს მანძილს, როგორც „რამდენად დაშორებულია ძიების თითოეული პოტენციური შედეგი ძიებაში გამოყენებული მდებარეობის ტერმინისგან. თუ მომხმარებელი არ აკონკრეტებს მდებარეობას თავის ძიებაში, ჩვენ გამოვთვლით მანძილს იმის მიხედვით, რაც ვიცით მისი მდებარეობის შესახებ.
და ამ კონტექსტში გამორჩეულობა მიუთითებს იმაზე, თუ რამდენად ცნობად მიიჩნევს Google ამ ბიზნესს. ეს არის ალბათ ყველაზე რთული ადგილობრივი რეიტინგის ფაქტორების კატეგორიებიდან, რადგან საძიებო ალგორითმები ცდილობენ განტოლებაში ხაზგარეშე მნიშვნელობის ფაქტორსაც.
Whitespark-ის „2021 ლოკალური ძიების რეიტინგის ფაქტორების“ კვლევის მიხედვით, ეს არის ის, რასაც ადგილობრივი SEO ექსპერტები თვლიან, რომ ლოკალური პაკეტის რეიტინგის მთავარი ფაქტორებია:
- GBP პირველადი კატეგორია.
- საკვანძო სიტყვები ჩამონათვალი სათაურში.
- ბიზნეს მისამართის სიახლოვე მაძიებლის მდებარეობასთან.
- ფიზიკური მისამართი საძიებო ქალაქში.
- დამატებითი GMB კატეგორიები.
- მაღალი რიცხვითი ვარსკვლავების რეიტინგი.
- GBP ჩამონათვალის სისრულე.
- ასოცირებულ დომენთან შემომავალი ბმულების ხარისხი და ავტორიტეტი.
- საკვანძო სიტყვები მშობლიურ Google მიმოხილვებში.
როგორც ხედავ, ლოკალური ანუ ადგილობრივი სსო/SEO აუცილებელია ყველა სახის ბიზნესისთვის, რომელიც ემსახურება ადგილობრივ მომხმარებლებს – ფრანჩაიზებს, საცალო ქსელებს, ეგრეთ წოდებულ Mom & Pop მაღაზიებს, ფინანსური სერვისების ბრენდებს, სერვისის პროვაიდერებს, საწარმოს ბრენდებს და SMB-ებს.
განაგრძე კითხვა და გაიგე მეტი ლოკალური (ადგილობრივი) სსო/SEO-ს შესახებ.